Keynote Errorisme

Doel:

  • Mensen op een frisse manier de fout laten (her)ontdekken als welkome vriend bij persoonlijke ontwikkeling en organisatorische innovatie of verandering. Het reduceren van de angst een fout te maken. Het introduceren van een gemeenschappelijk begrip rond het maken van fouten als start voor een cultuurverandering.

Context:

  • Als opening of sluitstuk bij congressen, seminars en bijeenkomsten waarin het vermogen tot innovatie en verandering een thema is.
  • Als aankeiler van een discussie rond foutvrees, risico nemen en loslaten.

Doelgroep

  • Errorisme gaat iedereen aan. De mogelijkheid bestaat deze keynote doelgroep-specifiek te maken middels accentverschuivingen, herkenbare voorbeelden en eigen cases.

Inhoud

  • Ontstaansgeschiedenis en definitie. Het maken van fouten, hoe doe je dat?. Historische fouten. De fout in bedrijfskundig perspectief . Hoe waardeer en benut ik gemaakte fouten? De rakeling? Wanneer maak ik mijn volgende?

Flow

  • De keynote nodigt uit tot interactie, daartoe worden buzz-momenten ingelast. Met oefeningen en bierviltjes (huh?) wordt het energiepeil bewaakt. Verder gaat er niets fout, als je pech hebt.

Praktisch

  • Groepsgrootte; 30-300 personen
  • Duur; 45-90 minuten
  • Technische ondersteuning; projectie en geluid
  • Kosten; op aanvraag/na afstemming

reducingriskaversion